2023. április 10., hétfő

A thaiok földjén I.

2 hónapot töltöttünk Thaiföldön, belekóstolva egy másféle életbe és életvitelbe... Hogy azt a sok élményt emészthető formában tudjam megosztani, arra jutottam, lokációnként/eseményenként/témánként mutatok meg jellemző képeket a hozzájuk tartozó sztorikkal, érzésekkel egyetemben. Lássuk hát!

repülés

Életem első repülésén könnyek formájában csordultak túl az érzelmeim, amikor elszakadtam a földtől, láttam fentről a hóval borított Kárpátokat, folyóvölgyek kacskaringós képeit, a vörös homokos Arab-félsziget öntözéssel zöldített karikáit, éjjel pedig az ember alkotta fénnyel kirajzolódó település- és úthálózatot... Hatalmas élmény volt!

Bangkok

Tradicionalitás és modernitás; tisztaság és piszok: csillogó plázák és utcán fekvő emberek; milliónyi motor; hatalmas nagyváros óriási forgalommal: széles rengeteg sávos utak és aprócska közök... Az ellentétek egymás mellett élésének városa.

Big city life: kilátás Bangkokra a MahaNakhon nevű felhőkarcoló 78. emeletéről. (Kép filterrel.)

MahaNakhon Skywalk: azon a bizonyos üvegteraszon a város felett 78 emeletnyi magasságban, félelemérzet híján. Alant egy igazi metropolisz, mekkorában még sosem jártam - háromszor akkora, mint Budapest. Hát most jártam benne: utaztunk metróval, busszal, magasvasúttal, és gyalogoltunk is.

Szabadon élő varánuszokkal találkoztunk a Lumphini Parkban lévő tónál: elképedésem teljes volt, ahogy ott úsztak és sétálgattak ide-oda, miközben a parkban emberek futnak, bringáznak, sétálnak... Varánuszok és emberek békés egymás mellett élésének voltunk szemtanúi. Lenyűgözve fotóztuk őket!

Phuket

Idilli otthonunk volt az itt töltött 1 hét alatt a Relaxation Guesthouse nevű szálláshely: bent a zöldben kissé eldugva, egy szuper kedves kutyusmamával és 8 vaksi újszülöttjével, bokrokon és fákon éjszakázó törpekakasokkal, sok virággal és szép, érdekes növényekkel, egy kis tóval, reggelente tésztás levessel...

Kilátás a sziget legdélebbi részén lévő Promthep Cape viewpointról. A hely, mely erős szürkületben egy napszemüveget követelt tőlünk, majd a full sötétben fejlámpával megejtett keresésben visszaadta azt. (Kép filterrel.)

Lemegy a Nap a Bang Tao Beach-en. (Kép filterrel)

Nai Yang Beach: a part, ami a tenger és a phuketi reptér között húzódik keskenyen. Itt a fejed felett figyelheted fel- és leszállni a repcsiket.

Ton Sai Waterfall - az erdő, mely a felfedezés ösvénye volt, minden lépésnél egy új látni- és fényképeznivaló: bájos ösvény, óriási fák, hatalmas bambuszok, kusza indák, fülsiketítően zengő rovarok, látványos levelek... Csodás volt itt sétálni!

Süsd-főzd magad a Chalong buffet-ben: pultokból összeszedhető az ember ínyére való növény- és állatkínálat, majd az asztalokra helyezett, faszénnel fűtött fémedényzet belsején megsüthető, külső karéján vízben megfőzhető. Így lesz leves is.

Krabi

Hot Stream - meleg vízű patak szalad a hűsebb folyóba. A patak csodatiszta vízű, kedves medencéket vájt a sziklákba, kicsit mint a mészkőtufa-gátak. Abban melegedhetnek az emberek, miközben élvezik ezt a szép természeti tájat.

Emerald Pool - a medence, mely elrabolta a szívünket... Egy belépőjegyes nemzeti parkban található, ahová mi már zárás után értünk oda, így ingyen besétáltunk, és csak magunknak élvezhettük ki ezt a kristálytiszta vízű, csodálatos tavacskát... Itt van továbbá a Chrystal Pool, és a Blue Pool is, melyek szintén csodaszépek, de az Emerald... a leglenyűgözőbb. Már sötétben, fejlámpával jöttünk ki az erdőből, és vagy krokodillal, vagy varánusszal találkoztunk 😊

Monkey-k a Monkey Trail-en: ez az ösvény zömében ácsolt fapallókon vezet, és az egyetlen szárazföldi út, melyen át a Centara Grand Beach megközelíthető. A trail környezetében sok majom él, az emberek mellett akrobatikáznak el, testközelből lehet őket figyelni. Néha szó szerint: óvatlanul leültem az egyikük mellé a kezemben egy zacskó nekik szánt elemózsiával, ő pedig már pikk-pakk, rajtam is termett, és meglepő erővel kitépte a kezemből a zacskót...

Krabi ékkövei a számtalan, fával borított sziklakiemelkedések, akár a szárazföldön, akár a tengeren... Gyönyörű látványosság, ez a sziklaoszlop (Ao Nang Tower) pedig különösen megihletett, s számtalan naplementés fénykép készült róla. Lenyűgöző tengerpart!!

Mindjárt kikötünk a Tupe szigeten.
Beneveztünk egy 4 island tour-ra: hajóval vittek el minket a Tupe és a Poda szigetekre, megnéztük a vízről a Chicken Island-et, és kikötöttünk a Railey Beach-en. A következő képek ezekről a szép helyekről szólnak.

Panorámakép a Tupe szigetről. Jobbra a Poda, balra a Chicken Island.

Átsétálva az apálykor földnyelvvel Tupe-hoz csatlakozó tesószigetkére, s onnan a gyönyörű tengerre tekintve.

Parkoló járgányok, még mindig a Tupe partján. Háttérben a Poda sziget.

Íme a Chicken Island - csak hajóról szemléltük, kikötni itt nem lehetett. Elég látványos!

A Poda szigettel szemközti döbbenetes méretű, vízből kiálló szikla, a Ko Ma Tang Ming.

Ez Krabi: a kiemelkedő sziklák tája. Lelátás egy buddhista templomtól.

4 óra hosszára kibéreltünk egy kajakot, és áteveztünk a Railey Beach-re. Fél óra alatt értünk át, de igen kemény meló volt, plusz a nyílt részre érve hozzánk közel száguldoztak a vízitaxik. De csodahelyen eveztünk!! (Fotó: A. Gabi)

Azért mentünk el újra, immár önállóan a Railey-re, mert be akartuk járni azt a hegyi ösvényt, mely a lagúnához, illetve egy kilátóponthoz visz. A képen az útvonal egyik része látható: ereszkedés a lagúnához kötél segítségével, sziklákon mászva 😁 Csodálatos volt, minden lépését imádtam!!! 💙 (fotó: A. Gabi)

Kilátás a kilátópontról a Railey-re. Azon az öblön eveztünk át ide! (fotó: A. Gabi)

Pompás faóriással. (fotó: A. Gabi)

Megtettük az 1260 db lépcső vezette utat a Tiger Cave Temple-hez, thai nevén a Wat Tham Suea-hoz, és körbetekinthettünk ezen a pazar tájon: a templomtól nyugatra fenséges, erdővel borított hegyek emelkednek köztük látványos völgyekkel, míg keletre megművelt földek kókuszpálma- és kaucsukfa ültetvényekkel. A jutalmunk, hogy izzadtságunkkal nem spórolva feljutottunk, egy csodaszép szivárvány volt 😊

A templomhoz közel van egy erdei ösvényen körbejárható rész, ahol barlanglakások, látványos cseppkőformákkal bíró barlangok és hatalmas fák találhatók. Ezt a kört még megtettük, és sok csodát láttunk... Újra ránksötétedett az erdőben, és igencsak meregettem a szememet, hogy el ne vétsük az ösvényt a vonyító kutyák és ismeretlen erdei állatok közt 😁 (fotó: A. Gabi)

Újabb elképesztő faóriás... Imádtuk 💙 (fotó: A. Gabi)

Indadöbbenet. (fotó: A. Gabi)